Kullanıcı dostu.

26 Ocak 2010 Salı

Türk Sineması ve Komedi


3 gündür bloguma pek girip kontrol ettiğim yok açık söyleyeyim. Teması falan çok sıkmıştı beni, yazasımda gelmiyordu daha doğrusu konu bulamıyordum. Temamı değiştirdim, daha maviye çalışan bir tema oldu. Sağ tarafa menü falan ekledim... Neyse konumuza dönelim.

Bundan önceki yıllar Türk sineması cidden rezil haldeydi. Sözüm yeşilçam dönemlerine değil aradaki döneme. Ne kadar tiyatrocu varsa komedi filmi çeviriyorlardı. Tabii yeşilçam ve bahsettiğim dönem arasında insanlar herşeye pozitif bakıp sırıtıyordu. Ancak zaman ilerledikçe farklı kültürler toplumumuzun arasında girdikçe insanlar komediye olan bakış açılarıda değişti.

İlk değişim karikatür ve mizah dergilerinde oldu. Bahisi geçen dönemde dergilerde bir karakterin komik hikayeleri anlatılırken şimdiki dönemde %100 siyaset üzerine. Tabii bu değişiklikler zamanla sinemaya yansımaya başladı. Bence bu değişimn ilk örneği "Şahan GÖKBAKAR"ın "Recep İvedik" tiplemesi ile başladı. İnsanımız küfür'e argoyu beyaz perdede göremediği için bunlar değişik geldi ve büyük hasılat getirdi. Bu değişimin zemini hazırlayan bir bakıma tiyatrocu sayılabilicek "Cem YILMAZ"dır. Tabii işin suyunu çıkartmakda var.

Zaman içinde iyi getiren filmlerin saçma saçma devamları çekilde. Daha geçen sene vizyona giren "Gora" filminin devamı "Arog" bence bu film cidden saçmalıktı. Hiç bir şekilde gülemedim. Adının tersten yazılışı ve yeni bir film daha "Cem Yılmaz " Türkiyede kendini komedi konusunda rakipsiz gördüğü için çekti bu filmi adım gibi eminim. Sadece "Cem Yılmaz" değilki. "Şahan Gökbakar" , "Şafak Sezer" gibi oyuncular filmlerini devam ettirterek hem yüzlerini eskitip hemde insanlardan kötü not alıyorlar. "Recep İvedik 1"i güzel olarak değerlendirebilirim çünkü çok orjinaldi orjinalliği açısından sevdim. Ancak devam filminde küfür argo çok fazla olduğu için pek hoşuma gitmedi izlerken rahatsız oldum; küfür konusundan şöyle bir sonuç çıkartabiliriz ;
Gerçek hayatta - Küfür = Terbiyesizlik Beyaz perde de - Küfür = Komiklik Komedi.

Olayın tamamıda küfür değil aslında "Cem Yılmaz"ın "Yahşi Batı" filminde neredeyse hiççççç gülmedim. Film sanki reklam amaçlı yapılmış, kola firmasını yüceltme amaçlı hareketler var sürekli. İzlerken ana konuyu anlamaktan çok ana reklamı anlayamaya çalışmak insanı çok yoruyor...

Sonuç olarak : Türk sineması komedi anlayayışı daha oturmadı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzgün ve Türkçe kurallarına yorum yaptığınız sürece can ciyer kuzu sarmasıyız.